Standard népek
5000 0pt(alap)
Kezdés:
13 paraszttal
lerakunk egy
főházat 5-tel
pedig egy
malmot. Mikor
felépült a
főház, a
kidobási pontját
fára kell tenni
(ha jól
csináltad akkor
ez épül fel
elsőnek).
Leteszünk 1
raktárt,
parasztokat
végtelenítjük a
főházban -> CTRL
+ kattintás. Ha
felépült a malom
befejlesztjük a
malomkövet és ha
felépül a raktár
is, lerakunk egy
piacot (fontos
hogy neked
épüljön fel
elsőnek, mert
így a
piacolásnál az
első cserélő
kapja a
legnagyobb
árfolyamon az
anyagokat).
Amíg a piac
épül,
SHIFT gomb
folyamatos
nyomva
tartásával
lerakjuk a
kovácsot és a 2.
főházat (így a
parasztok sorba
építik az
épületeket).
Ha a piac
felépült, a
következőket
cseréljük:
5000 szén ->
kaja
2000 vas -> kő
1000 vas -> fa
100-200 arany ->
kőre illetve
fára (Ha szükség
van rá.
Körülbelül 2000
kőnek kell lenni
piacolás után,
hogy kijöjjön a
Diplo)
Ha felépült a 2.
főház, kidobási
pont fára,
parasztokat
végtelenre és
leteszünk 2
barakkot. A
barakkok
felépülése után
katonákat
végtelen
gyártásra és
leteszünk egy
akadémiát.
Közben bányákat
építünk a
főházból kijövő
parasztokkal.
(lehetőleg ebben
a sorrendben:
2arany 2vas 3
szén - ez a
minimum)
Ha kész az
akadémia,
befejlesztjük a
baltát (+100%
fatermelés) és a
18 parival
elmegyünk fát
termelni. Majd
ha elég anyagunk
van, lerakjuk a
diplo-t.
Diploból
végtelen török
kardos és íjász.
Ez után a
fatermelő
parasztokból
körülbelül 20-at
kajára küldünk.
Támadni csak
formatban
szabad. A
támadás
általában 36os
formatból és
kardos-íjászokból
áll.
Az ellenfelet
próbáljuk
megkerülni vagy
"megtáncoltatni",
és mikor nem
figyel betörni a
bázisára és amit
lehet lerombolni
az íjászokkal.
Pikás
fejlesztése
általában 4-es
szintű támadás
és védekezés. A
kaját célszerű
20-25 paraszttal
termelni és az
akadémiában
befejleszteni a
kis búzát
valamint a
kovácsműhelyben
a kaszát.
8-10-ezresével a
fát szénre
adjuk. Mikor
összegyűlt 12500
szén, 1600 arany
és 5000kaja,
befejlesztjük a
300%-os
kőtermelést - ez
hívják
kövelésnek.
Ezután az eddig
fát termelő
parasztokat
elküldjük követ
termelni. 1
kövön
30parasztnál ne
legyen több mert
akkor a
parasztok
tömörülnek és a
termelés
lelassul
(általános hiba
a
túlzsúfoltság).
Letesszük a 3.
főházat,
végtelen paraszt
kidobási pont
kőre.
Kb. 100.000
kőnél cserélünk
aranyra, de ez
taktikától és
egyéntől függ:).
És jöhetnek a
dragonok...
Standard népek
1000 0pt (alap)
Kezdés:
13 paraszttal
felépítjük a
főházat 5-tel
malmot építünk.
Mikor felépül a
főház, kidobási
pont fára és
végtelen
parasztot hozunk
belőle. A 13
paraszt ami a
főházat
építette,
azokkal építsünk
egy raktárt egy
"erdő" közelébe
és termeljenek
fát. A malmot
építő parik (5)
egy kövelőhely
közelébe
építsenek egy
másik raktárt és
termeljenek
követ. Amint
megvan a piacra
való famennyiség
(450 fa) piacot
építünk 10
paraszttal. Majd
a következőket
cseréljük:
1000 szén ->
kaja
500 arany ->
kaja
Utána egy
kovácsot építünk
5 marketépítővel
és 1 barakkot,
amiben pikemanok
gyártását
végtelenre
tesszük. A másik
5 marketépítő
paraszttal egy
aranybányát
építünk. A
fatermelők közül
5 paraszttal még
1 aranybányát
építünk és még 5
paraszttal egy
vasbányát.
Ha összegyűlt a
2. főházra való
alapanyag(2100
fa 2100 kő)
felépítjük a 2.
főházat ahonnan
végtelen
parasztot
nyomunk és a
kidobási pontot
fára tesszük.
Ezt követően
akadémiát
építünk. Ezután
mindent eladunk
kajára (követ
vasat fát
aranyat, de
meghagyunk 550
aranyat!), mert
benyomjuk a
baltát (amihez
kell 5500 kaja
550 arany).
Utána
törekedjünk
minél előbb
dipót építeni.
Dc-ből török
kardost és
íjászt
végtelenítve
hozunk. 20-30
parasztot
elküldünk kaját
termelni és
befejlesztjük a
malomkövet.
(érdemes a
kovácsnál a
kaszát is
benyomni) Közben
szétküldünk a
falunk körül 5
dobost és amint
megvan a 36-os
format,
támadunk.
Elfoglalunk
ezután még 1
vas, 1arany és,
2
szénbányát.(1000-ben
3 aranyat 2
vasat és 2
szénbányát
kapunk)
Igyekezzünk
minél hamarabb
összeadni 3000
aranyat és
felépíteni a 2.
barakkot amiből
a pikák
gyártását
végtelenítjük.
Közbe
folyamatosan
ostromoljuk
36-os
formatokkal és
török+ íjász
csapatokkal az
ellenfelet
törekedve arra
hogy a
gazdaságát
gyengítsük
(bányák
robbantása
stb...)
A játék lényege,
mint 5000-ben is
a minél
hamarabbi
kövelés elérése.
8-10-ezresével a
fát szénre adjuk
és ha megvan a
köveléshez
szükséges 12520
szén 1550 arany
4500 kaja akkor
benyomjuk a
300%-os
kőfejtést az
akadémiában.
100-130Ezer kő
összegyűlése
után a követ
aranyra
cseréljük és
dragikat
vásárolunk. A
dragonok
kijövetele után
megindítjuk a
támadást,
lőszert
vásárolunk
figyelve arra
hogy a pikemanok
és a diplósok
pajzsot
nyújtsanak a
dragonjainknak.
Árfolyamok
Normál esetben
100000 kőért
16000 aranyat
kapunk, de játék
közben az
árfolyam
gyengülhet vagy
erősödhet, mert
a játékosok
folyamatosan
használják a
piacot. Ezért az
arany árfolyama
100000 kőnél
9000 vagy
kevesebb. Hogy
ezt
ellensúlyozzuk,
ellenmarketolni
kell. Az
ellenmarket úgy
működik, hogy
amiből akarunk
venni ez esetben
arany, eladunk
belőle egy
kicsit. Így
növeljük az
arany értékét.
Egy példa:
Tehát 100000 kő
~ 9000 arany
1000-esével
eladunk egy kis
aranyat, mondjuk
4-5x, így az
érték nő kb.
100000 kő ~
16-18000
aranyra.
De ennél többet
is lehet eladni,
6-7000 arany
eladásával akár
100000 kő ~
19-20000 aranyat
is kaphatunk és
így tovább...
Apróságok
Ha a ballon ki
van kapcsolva,
akkor egyértelmű
hogy nem látunk
semmit. Ennek
érdekében 5-10
dobost küldjünk
szét a térképen
felderítésképpen.
Ez 5000 0pt-ben
általában az
akadémia
megépülése után
szokás.
Az ellenfél
dobosait 5-10
kozákkal irtsuk
ki. Majd
támadjuk hátba
az ellenfelet
ezekkel.
Dragizás után az
egyetemben
fejlesszük be a
páncélosok
pajzsát így
minden fegyver
ellen +2
védekezést
kapnak. A
kovácsműhelyben
is van ilyen +2
védekezés
(akadémiában
7000 kovácsban
12000 arany)
Ha formatban
vannak a
katonák, és
benyomjuk a
stand ground
gombot akkor +9
támadást és +9
védekezést
kapnak egy kis
idő után. Kb. 20
másodperc. De
nem szabad
kimozdítani őket
a helyükről,
mert akkor
kijönnek a
+9-ből.
Dragonokat és
halászhajókat
nem
szabad
végteleníteni,
mert minél több
van belőlük,
annál többe
kerül az újabb
gyártása. Ezért
vegyünk meg
annyit egyszerre
amennyit csak
tudunk.
Gyakori
billentyűkombinációk
Ctrl + A -
összes ember
kijelölése
Ctrl + B -
összes épület
kijelölése
Ctrl + S -
összes hajó
kijelölése
Ctrl + P nem
dolgozó
parasztok
kijelölése
Ctrl + klikk az
épületben az
egységre -
egységek
végtelenítése
Kijelölt
épület/egység +
Ctrl + szám
(0-9) -
egységek/épületek
gombnyomásra
előhívhatóak.
Shift + klikk az
épületben az
egységre -
egységek vétele
5-ösével (Dc-s
dragonoknál
fontos)
|