HKA

 

Standard népek 5000 0pt(alap)


Kezdés:

13 paraszttal lerakunk egy főházat 5-tel pedig egy malmot. Mikor felépült a főház, a kidobási pontját fára kell tenni (ha jól csináltad akkor ez épül fel elsőnek). Leteszünk 1 raktárt, parasztokat végtelenítjük a főházban -> CTRL + kattintás. Ha felépült a malom befejlesztjük a malomkövet és ha felépül a raktár is, lerakunk egy piacot (fontos hogy neked épüljön fel elsőnek, mert így a piacolásnál az első cserélő kapja a legnagyobb árfolyamon az anyagokat).  Amíg a piac épül,  SHIFT gomb folyamatos nyomva tartásával lerakjuk a kovácsot és a 2. főházat (így a parasztok sorba építik az épületeket).
Ha a piac felépült, a következőket cseréljük:

5000 szén -> kaja
2000 vas -> kő
1000 vas -> fa
100-200 arany -> kőre illetve fára (Ha szükség van rá. Körülbelül 2000 kőnek kell lenni piacolás után, hogy kijöjjön a Diplo)

Ha felépült a 2. főház, kidobási pont fára, parasztokat végtelenre és leteszünk 2 barakkot. A barakkok felépülése után katonákat végtelen gyártásra és leteszünk egy akadémiát. Közben bányákat építünk a főházból kijövő parasztokkal. (lehetőleg ebben a sorrendben: 2arany 2vas 3 szén - ez a minimum)
Ha kész az akadémia, befejlesztjük a baltát (+100% fatermelés) és a 18 parival elmegyünk fát termelni. Majd ha elég anyagunk van, lerakjuk a diplo-t. Diploból végtelen török kardos és íjász. Ez után a fatermelő parasztokból körülbelül 20-at kajára küldünk. Támadni csak formatban szabad. A támadás általában 36os formatból és kardos-íjászokból áll.
Az ellenfelet próbáljuk megkerülni vagy "megtáncoltatni", és mikor nem figyel betörni a bázisára és amit lehet lerombolni az íjászokkal. Pikás fejlesztése általában 4-es szintű támadás és védekezés. A kaját célszerű 20-25 paraszttal termelni és az akadémiában befejleszteni a kis búzát valamint a kovácsműhelyben a kaszát. 8-10-ezresével a fát szénre adjuk. Mikor összegyűlt 12500 szén, 1600 arany és 5000kaja, befejlesztjük a 300%-os kőtermelést - ez hívják kövelésnek. Ezután az eddig fát termelő parasztokat elküldjük követ termelni. 1 kövön 30parasztnál ne legyen több mert akkor a parasztok tömörülnek és a termelés lelassul (általános hiba a túlzsúfoltság). Letesszük a 3. főházat, végtelen paraszt kidobási pont kőre.
Kb. 100.000 kőnél cserélünk aranyra, de ez taktikától és egyéntől függ:).
És jöhetnek a dragonok...

 

Standard népek 1000 0pt (alap)


Kezdés:

13 paraszttal felépítjük a főházat 5-tel malmot építünk.
Mikor felépül a főház, kidobási pont fára és végtelen parasztot hozunk belőle. A 13 paraszt ami a főházat építette, azokkal építsünk egy raktárt egy "erdő" közelébe és termeljenek fát. A malmot építő parik (5) egy kövelőhely közelébe építsenek egy másik raktárt és termeljenek követ. Amint megvan a piacra való famennyiség (450 fa) piacot építünk 10 paraszttal. Majd a következőket cseréljük:

1000 szén -> kaja
500 arany -> kaja

Utána egy kovácsot építünk 5 marketépítővel és 1 barakkot, amiben pikemanok gyártását végtelenre tesszük. A másik 5 marketépítő paraszttal egy aranybányát építünk. A fatermelők közül 5 paraszttal még 1 aranybányát építünk és még 5 paraszttal egy vasbányát.
Ha összegyűlt a 2. főházra való alapanyag(2100 fa 2100 kő) felépítjük a 2. főházat ahonnan végtelen parasztot nyomunk és a kidobási pontot fára tesszük.
Ezt követően akadémiát építünk. Ezután mindent eladunk kajára (követ vasat fát aranyat, de meghagyunk 550 aranyat!), mert benyomjuk a baltát (amihez kell 5500 kaja 550 arany). Utána törekedjünk minél előbb dipót építeni. Dc-ből török kardost és íjászt végtelenítve hozunk. 20-30 parasztot elküldünk kaját termelni és befejlesztjük a malomkövet. (érdemes a kovácsnál a kaszát is benyomni) Közben szétküldünk a falunk körül 5 dobost és amint megvan a 36-os format, támadunk. Elfoglalunk ezután még 1 vas, 1arany és, 2 szénbányát.(1000-ben 3 aranyat 2 vasat és 2 szénbányát kapunk)
Igyekezzünk minél hamarabb összeadni 3000 aranyat és felépíteni a 2. barakkot amiből a pikák gyártását végtelenítjük.
Közbe folyamatosan ostromoljuk 36-os formatokkal és török+ íjász csapatokkal az ellenfelet törekedve arra hogy a gazdaságát gyengítsük (bányák robbantása stb...)
A játék lényege, mint 5000-ben is a minél hamarabbi kövelés elérése. 8-10-ezresével a fát szénre adjuk és ha megvan a köveléshez szükséges 12520 szén 1550 arany 4500 kaja akkor benyomjuk a 300%-os kőfejtést az akadémiában.
100-130Ezer kő összegyűlése után a követ aranyra cseréljük és dragikat vásárolunk. A dragonok kijövetele után megindítjuk a támadást, lőszert vásárolunk figyelve arra hogy a pikemanok és a diplósok pajzsot nyújtsanak a dragonjainknak.

Árfolyamok


Normál esetben 100000 kőért 16000 aranyat kapunk, de játék közben az árfolyam gyengülhet vagy erősödhet, mert a játékosok folyamatosan használják a piacot. Ezért az arany árfolyama 100000 kőnél 9000 vagy kevesebb. Hogy ezt ellensúlyozzuk, ellenmarketolni kell. Az ellenmarket úgy működik, hogy amiből akarunk venni ez esetben arany, eladunk belőle egy kicsit. Így növeljük az arany értékét.

Egy példa:
Tehát 100000 kő ~ 9000 arany
1000-esével eladunk egy kis aranyat, mondjuk 4-5x, így az érték nő kb. 100000 kő ~ 16-18000 aranyra.
De ennél többet is lehet eladni, 6-7000 arany eladásával akár 100000 kő ~ 19-20000 aranyat is kaphatunk és így tovább...

Apróságok

Ha a ballon ki van kapcsolva, akkor egyértelmű hogy nem látunk semmit. Ennek érdekében 5-10 dobost küldjünk szét a térképen felderítésképpen.
Ez 5000 0pt-ben általában az akadémia megépülése után szokás.

Az ellenfél dobosait 5-10 kozákkal irtsuk ki. Majd támadjuk hátba az ellenfelet ezekkel.

Dragizás után az egyetemben fejlesszük be a páncélosok pajzsát így minden fegyver ellen +2 védekezést kapnak. A kovácsműhelyben is van ilyen +2 védekezés (akadémiában 7000 kovácsban 12000 arany)

Ha formatban vannak a katonák, és benyomjuk a stand ground gombot akkor +9 támadást és +9 védekezést kapnak egy kis idő után. Kb. 20 másodperc. De nem szabad kimozdítani őket a helyükről, mert akkor kijönnek a +9-ből.

Dragonokat és halászhajókat nem szabad végteleníteni, mert minél több van belőlük, annál többe kerül az újabb gyártása. Ezért vegyünk meg annyit egyszerre amennyit csak tudunk.

Gyakori billentyűkombinációk

Ctrl + A  -  összes ember kijelölése

Ctrl + B  -  összes épület kijelölése

Ctrl + S  -  összes hajó kijelölése

Ctrl + P nem dolgozó parasztok kijelölése

Ctrl + klikk az épületben az egységre  -  egységek végtelenítése

Kijelölt épület/egység + Ctrl + szám (0-9)  -  egységek/épületek gombnyomásra előhívhatóak.

Shift + klikk az épületben az egységre  -  egységek vétele 5-ösével (Dc-s dragonoknál fontos)

Created by Sav,  2011